Сеть дошкольных учреждений

г. Киев
пр. Героев Сталинграда, 18А

пн-пт 9.00 - 20.00
сб 10.00 - 15.00

г. Киев, пр. Героев Сталинграда, 18А

пн-пт 9.00 - 20.00   сб 10.00 - 15.00

Блог

Аби приготувати яєчню, треба спершу виростити курку!

Початок 21 століття у педагогіці був ознаменований новими трендами. Стара система навчання та виховання дітей, що спиралася здебільшого на донесенні готових фактів та споживанні дітьми ними самими неперевірених даних, поступово займає своє місце в історії. Натомість, все більшої ваги та актуальності набирає новий принцип – практична спрямованість навчання.

Давайте спробуємо уявити собі, як це діє на практиці. Припустимо, ви завітали до ресторану та замовили собі яєчню з беконом. Офіціант виконав ваше замовлення, ви з`їли все, що було у вас на тарілці, розрахувалися з персоналом закладу та пішли. Приблизно так виглядає модель навчання, яку ми називаємо «знання-факти».

Тепер уявіть собі, що через кілька років ви знову забажали скуштувати яєчню у тому ж самому ресторані. Ви знову зробили замовлення. Але замість прислужливого офіціанта до вашого столику підійшов фермер. Він запросив вас до автомобіля та відвіз до свого господарства. Дорогою, поки ви їхали, він показував вам свої поля, розповідав, які культури на них вирощуються, чим годує він своїх курок та як досягає високої екологічності своєї продукції. Час від часу ви зупинялися та перевіряли особисто, у якому стані знаходиться ґрунт та як сходить врожай. Опинившись на фермі, ви попрямували до курятника. Якраз у цей час курка знесла яйце. Ще теплим, ви взяли його до своїх рук та відправилися на кухню. Там гостинна хазяйка пов`язала вам фартух та поставила вас біля пічки. Ви самостійно розігріли пательню, поклали шмат масла, розбили яйце та приготували його. Їли ви у родинному колі фермера, де старший його брат люб`язно продемонстрував у своїй лабораторії, яку він приховував у коморі на задньому дворі, чим корисне яйце, чому речовини, що входять до його складу, так необхідні для вашого організму. А дорогою назад ви з дружиною фермера дискутували, що з`явилося першим – курка чи яйце…

Ось так приблизно виглядає новий принцип сучасної освіти, де знання-події посідають набагато важливішу роль, аніж знання-факти.

Даний принцип активно застосовується на практиці педагогами мережі дошкільних закладів «Джеронімо».

Так, у рамках наукового проекту «П`ятий елемент», діти старшої групи міні-саду протягом тижня знайомилися різними способами із поверхневим шаром Землі. Так, на занятті з Суспільствознавства, вони встановлювали на практиці, яким чином до наших осель потрапляє тепло. Для цього спочатку дітям довелося відтворити на практиці повний процес видобування вугілля з шахти та збагачення його на спеціальній фабриці.

Конструкція, з якою працювали діти, складалася з «шурфу», у якому знаходилося вугілля разом з породою; «бункеру», до якого вугілля потрапляло після підйому на-гора; «живильника», що хитається та розподіляє вугілля далі по «конвеєру»; «грохота», що відсіює непотрібні домішки та сортує вугілля за розміром; «елеватора», що підіймає вугілля далі до відсаджувальної машини; самої «відсаджувальної машини», що була наповнена водою та відділяла більш легке вугілля від важкої породи. Кінцевим етапом конструкції стала «котельня», де вугілля «спалювалося», «труби» та «будинку», до якого, в результаті, «потрапляло» тепло. Найбільш нереальним елементом цього процесу став етап «спалювання» вугілля. Адже, слідуючи вимогам безпеки, його довелося відтворити за допомоги відео. Увесь інший процес, натомість, був відтворений абсолютно реалістично, починаючи від підняття вугілля на поверхню дітьми власноруч, завершуючи його потраплянням до води у «відсаджувальній машині».

Нова педагогіка не боїться бруду, мокрої підлоги, замурзаних обличь. Нова педагогіка не робить зауважень, якщо шматок вугілля впав під ноги. Натомість вчить, як отримати задоволення від самостійного прибирання. Нова педагогіка допомагає дітям отримати новий досвід, а не нові знання. Знання необхідно потримати у руках, скуштувати на смак, відчути запах та тепло. Тоді такі знання перетворяться на навички, що стануть у нагоді молодим людям у високотехнологічному Світі майбутнього.

 

Вікторія, методист Скандинавського саду

  

Запись на пробное занятие

Обратный звонок

Нажмите на изображение, чтобы его изменить